رکورد 100 درصد پیروزی در جام جهانی

 

رکورد 100 درصد پیروزی در جام جهانی

 

 

کارشناسان ورزشی معتقدند که در جام جهانی فوتبال هیچ تیم ضعیفی وجود ندارد، بنابراین در این حالت چنین می‌توان گفت که که رکورد صد در صد پیروزی تنها می‌تواند به قوی‌ترین تیم‌های حاضر در جام جهانی تعلق بگیرد.

تاکنون در طول 19 دوره برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 4 تیم موفق به ثبت رکورد صد درصد پیروزی شد که ما تک به تک آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

1- تیم ملی اوروگوئه (سال 1930)

در این سال فیروزه ای‌ها اولین میزبانی مسابقات جام جهانی را بر عهده داشتند، آن‌ها در مرحله گروهی با تیم‌های پرو و رومانی همگروه بودند که از دست برقضا در بازی اول با تک گل دقیقه 80 کاسترو بر رومانی چیر شدند، سپس در بازی دوم با جشنواره ای از گل پرویی‌ها را بدرقه کردند، در این دیدار دورادو، اسکارونه، انسلما و سه آ چهار گل اوروگوئه را به ثمر رساندند.

فیروزه ای‌ها سپس در نیمه نهایی جام جهانی با حساب شش بر یک آمریکا را در هم کوبیدند و حریف آرژانتین در فینال بازی‌ها شدند، در بازی نهایی نیز تیم میزبان 4 بر 2 از سد آرژانتین گذشت وبه رکورد صد در صد پیروزی در طی چهار بازی دست یافت.

اوروگوئه ای‌ها در این جام جهانی میانگین گلزنی 8/3 گل در هر مسابقه را به ثبت رساندند.

2- تیم ملی ایتالیا (1938)

تیم ملی ایتالیا چهار سال قبل از برگزاری جام جهانی 1938 در کشور خودش به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافته بود، آن‌ها چهار سال بعد نیز در فرانسه خوش درخشیدند، فاشیست‌های موسیلینی در جام جهانی 1938 در مرحله اول 2 بر یک از سد نروژ گذشتند، سپس با پیروزی 3 بر یک مقابل فرانسه حریف برزیل در نیمه نهایی شدند، که در این مرحله نیز با گلهای جوزپه مه آتزا وکلویزی به بازی فینال راه یافتند، کلویزی و پیولا دو بازیکن ایتالیایی در فینال جام جهانی هر کدام دو گل را به ثمر رساندند تا لاجوردی پوشان با برتری 4 بر 2 مقابل چکسلواکی قهرمان جام جهانی شوند.

3- تیم ملی برزیل (1970)

در این دوره از رقابت‌ها هر تیم برای قهرمانی باید حداقل شش مسابقه را انجام می‌داد، در این بازی‌ها برزیلی‌ها در گام اول 4 بر یک رومانی را شکست دادند، سپس با یک گل انگلستان مدافع عنوان قهرمانی را شکست دادند، و در بازی آخر مرحله گروهی نیز مقابل رومانی به برد 3 بر 2 دست یافتند.

سپس در مرحله یک چهارم نهایی برزیل با درخشش تاستائو 4 بر 2 پرو راشکست داد، طلایی پوشان در ادامه و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر یک اوروگوئه را شکست دادند و حریف ایتالیا در فینال بازی‌های جام جهانی شدند.

فینال جام جهانی 1970 یکی از یک طرفه‌ترین دیدارهای نهایی جام‌های جهانی بود، چرا که ساالسائو توانست با نتیجه 4 بر یک ایتالیا را شکست دهد وبه سومین عنوان قهرمانی خود در جام جهانی برسد.

4- تیم ملی برزیل (2002)

در این سال کم تر کسی به قهرمانی برزیلی‌ها فکر می‌کرد، اما طلایی پوشان در شرایطی که تیم‌های مدعی آرژانتین، پرتغال، فرانسه و …. در مرحله گروهی حذف شده بودند، توانستند در 7 بازی پیاپی مقابل چین، کاستاربکا، ترکیه، بلژیک، انگلستان، ترکیه (مرحله نیمه نهایی) و آلمان به برتری برسند و برای پنجمین بار جام را به خانه ببرند. در آینده مفصلا درباره‌ی جام جهانی 2002 بحث خواهد شد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 14 / 3 / 1393 ا 7:48 PM نويسنده : REZA ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.